Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Sunday, February 20

Allah..kuatkan aku

yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabulnya segala harapan...
yakin pada Allah adalah meletakkan keREDHAan pada ketentuanNYA,
rasa bahagia dengan ujian walaupun perit...di situ air mata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka...indahnya tarbiyyah Allah..tersirat rahmat dan hikmah..diuji kita sebagai tanda sayangNYA...

bahagianya kekasih Allah dihadiahi ujian yang amat hebat sebagai tanda kasihNYA..
begitulah rupanya berkasih dengan Allah...tidak akan dibiarkan terlena dengan kenikmatan yang melimpah tetapi dilindungi dengan ujian dan cubaan yang tak berkesudahan...panjatkan kesyukuran kerana itu tanda sayang Allah kepada hamba-hambaNYA.....

"Ya Allah, sentuhlah hatiku ini, saat aku jauh dariMU, peluklah hatiku, saat aku mencintai sesiapa lebih dariMU, peliharalah imanku selalu, jadikan aku hamba yang banyak berdoa, beristighfar dan menangis di hadapanMU agar diberi kekuatan dan kesabaran kerana setiap sesuatu itu datang dariMU"...

"Semoga Allah memberikan pelangi untuk setiap hujan, senyuman untuk setiap tangisan, rahmat untuk setiap cubaan, kekuatan untuk setiap dugaan dan makbul untuk setiap doa"

"hidup ini adalah kembara merentasi benua yang mencabar..ketakutan dan cabaran menghambat kita di mana-mana. namun Allah menyediakan berbagai bekalan kekuatan yang jika dihayati, diselami dan dihirup ke dalam urat nadi akan menjadikan insan sabar dan yakin dalam meneruskan kembara ini"

"Ya Allah, sekiranya kegagalanku membawa fitnah kepada Islam dan perjuangan, maka Kau cemerlangkanlah aku dalam setiap perkara dan sekirannya kejayaanku membuatkan aku jauh dari Islam dan perjuangan, maka Kau lebih berhak menentukan selayaknya untuk ku...kerana aku yakin, tiada apa yang Kau takdirkan sia-sia melainkan ada hikmah yang belum tersingkap nilainya"...

mood: sangat sangat sangat down...but i'm trying my best to be like be4.....so, please understand me......~

No comments:

Post a Comment