Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Wednesday, November 25

pengalaman rasa yang amat bermakna dalam hidupku~

hurm first of all...assalamualaikum..dapat juga ku bersua dengan blog ku ini untuk meluahkan rasa hati yang sedikit sebanyak mengganggu hidupku...

alhamdullillah aku pada tika dan saat ini masih lagi berada dalam naungan rahmat dan kasih sayang ALLAH yang maha esa lagi agung...syukur padamu..

actually right now, i'm in my class computer 2 n i feel so sleepy becoz of not enough sleep:) yeke tak cukup???haha..ke aku niey memang kena spend banyak masa untuk tido disebabkan keletihan yang menghantui tanpa henti...aku niey bawu balik dari satu pogram ilmiah yang aku tidak menjadi peserta tetapi menjadi committee catering untuk pertama kalinya dalam hidupku..waah cayalah wan...yup~satu pengalaman rasa yang amat bermakna dalam hidupku pastinya menuntut sejuta pengorbanan agar aku dapat rasai kepahitan hidup dalam perjuangan yang tidak berkesudahan selagi matlamatnya tidak tercapai...fulamak~mendalam sekali maksud yang tersirat..mungkin sesiapa yang membaca akan cuba membuat tafsiran sendiri..yup~silakan dengan keizinanku..dan apa yang pasti ALLAH itu maha mengetahui segala sesuatu dan ALLAH jualah yang memahami segala isi hatiku....~YA ALLAH damaikanlah hatiku dengan ketentuan yang telah KAU tetapkan untukku~

hurm..apa yang lawaknya time pogram tu, team catering kena masak makanan sendiri untuk kesemua peserta yang anggarannya 200 orang kot termasuk komitee yang lain..waah hebat tak.. dan yang memasaknya bolehlah dikatakan tak de pengalaman but they all (including me maybe) had tried their best in order to make delicious food...alhamdulillah..menjadi jugak bahkan ramai yang memuji cakap sedap~apa yang kami masak ea?? nasi ayam, asam pedas(ada orang kata macam tomyam)..aku pun nak tergelak gak..haha..tapi telan jep..alhamdulillah takde orang yang sakit perut...haa..lagi satu, mase time nak wat nasi ayam tu, aku dan beberapa orang lagi kena la buang bijik lada tuk wat sambal nasi ayam nye...fulamak lepas buang banyak gak bijik ladanye, tangan aku n kak nisah punye lah panas..sakit maaa....tapi berkat kesabaran petangnye dah elok dah..alhamdulillah.. hurm bila aku balik aku tanyala mak aku orang buang ke bijik lada tu sebab takut apendiks ke? mak aku kata kalo buang bijik tu bek tak yah letak lada sebab ti tak pedas la...hurm kakak aku pulak kata bijik tu tak menyebabkan apendiks pun..waduh dia siap ketawakan kau lagi..tawla ko amek medik n taw penyebeb2 apendiks..x yah r gelak..wusyhh geram aku..aku ni tak la pandai sangat masak tapi aku pandaila jugak..mak pernak ajar wat ikan pedas dan seumpama dengannya...dulu masa duk mengganngur lepas spm aku masak ape kat umah duk sorang2...haa..tape2 cuti 3 bulan yang bakal menyusul akan ku manfaatkan dengan soft skill memasak~

hurm..sekarang aku dah pernah jadi catering punye committtee, pc pun dah, pubpro lagilaa dah...hurm...aku nak mencuba bidang lain plak...ape lagi yup???

PM?
APM?
SPECIAL TASK?
PREP & TECH?
DNI?

huhuw..prep n tech insyaallah aku akan jadi mase time fast train t..tupun kalau ada rezekila...tapi yang PM N APM tu tak yah lah..aku pun tak nak..dengar pun cam dah seram dah...haa..yang DNI pun same, aku yang sengal niey tak layak la~~naseb bek sedar...hehe...
insyaallah aku nak kutip sebanyak mane pengalaman yang pahit mahupun manis untuk aku kenangkan di hari tua nanti~

hurm..tapi yang pasti aku seronok melibatkan diri dalam semua nie even ramai gak orang pelik tengok aku lebey2 lagi memember yang kaki stady atau kaki lepak...diowrang kata hidup aku tak de feel sebab sibuk jep memanjang..tapi aku tak kisah...diowrang yang tengok aku pun dah leteh, apatah lagi aku yang empunya badan niey..alaa alah bisa tegal biasa...stamina yang kuat...huhuw..semoga aku diberi kesihatan tubuh badan yang berpanjangan...amin~

bila aku buzy, bwulah aku belajar betapa pentingnya masa~aku tak kisah sangat kalo tak sempat study sangat especially time nak kuiz. sebab aku tahu ALLAH ade untuk membantu aku.. tapi..kalo time nak exam, aku stadi la beb, aku ada family yang perlu aku gembirakan mereka dengan kejayaanku...hurm sekarang pejam celik~pejam celik~aku dah nak grad dari cfs niey...dah tak lama dah...tinggal satu sem lagi...dan satu sem niey jugak yang bakal menentukan aku sama ada aku dapat kekalkan dean list atau tak...hurm wan chaiyok2...teruskan usaha...kalian doakan aku yup..semoga kejayaan jugak akan bersama kalian~amin

No comments:

Post a Comment