Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Tuesday, February 16

::selamattinggalsemua::

assalamualaikum semua...

semoga sihat dan sentiasa berada dalam rahmat ALLAH hendaknya~
huhu...lama gak rasenye aku tidak mengupdate blog ini dengan cerita tentang suka duka kehidupanku yang pada tika dan saat waktu detik ini, aku masih lagi bergelar pelajar di cfs iiun petaling jaya....haha...hanya tinggal beberapa hari je lagi aku bakal menamatkan status aku sebagai graduating student...hurm....yahoooo~horaaaay~

mungkin inilah detik waktu dan saat berharga yang aku tunggu2 selama ini barangkali....inilah yang aku impikan dan idamkan ketika aku melangkahkan kakiku di sini buat pertama kali mendaftar sebagai student~

tapi...tika saat itu hampir tiba...aku tidak pasti apakah perasaanku ini sedang melonjak kegembiraan ataupun sebaliknya?? perasaan dan hatiku bercampur dengan perasaan yang bercampur baur+kesengalan otak untuk menghadapi fatrah examku yang final ini....
aku sudah melepasi 3 paper yang killer dan hanya tinggal 2 paper lagi untuk aku meneruskan perjuangan dan sekaligus menghabiskan sisa2 kudratku sehabis baik dan inilah tandanya aku bakal mengakhiri perjuanganku di medan jihad tulisan dan akal~adakah aku berjaya mencipta satu lagi sejarah dalam hidup aku?

segala2nya hanya ALLAH yang tahu~aku yakin ALLAH akan memberi aku yang terbaik kerana DIA lebih mengetahui akan segala sesuatu...dan hanya ALLAH yang mengenali aku sebenar-benarnya~YA ALLAH aku serahkan segalanya kepadaMU untuk membuat perhitungan tentang hidup dan mati aku di dunia yang sementara ini....

hakikat hidup yang perlu aku hadapi selepas ini adalah setiap pertemuan pasti ade perpisahan dan setiap perpisahan itu andai ade lagi jodoh pasti ketemu jua~sedeynya hati bile mengenangkan yang ramai gak sahabat2 karib yang banyak berkongsi suka dan dukaku sepanjang kehidupanku di sini bakal pergi ke Gombak sementara aku bakal pergi ke Kuantan~

ape2 pun buat teman2 sekalian perjuangan itu perlu diteruskan~tak kira di mana kita...cewaaah~peringatan buat dirimu yang kusayangi dan buat diriku jua yang hina ini....
buatmu teman2 yang bakal berpisah denganku dan juga kepada kklian semua yang bergelar sahabat dan mempunyai sahabat terimalah bingkisan indah yang penuh madah ini ikhlas dari lubuk hatiku yang suci~hehe....

::sahabatku::

aku tahu kau menderita
aku tahu kau sengsara
aku fahami kau merana

namun apa yang aku mampu

bila kau kata kau menderita
aku berdoa agar kau terus tabah

bila kau kata kau sengsara
aku berdoa agar kau terus gagah

bila kau kata kau merana
aku berdoa agar kau tidak terus mengalah

doaku tidak akan pernah putus agar,
moga dan harap kau terus diberikan kesempatan demi kesempatan...


jangan bersedih ye semua...insyaallah kita akan berjumpe lagi....pesanku agar ikatan ukhhuwwah ini sentiasa terpelihara~sayang korang sume fillah~




akhir kalam...ribuan dan jutaan kemaafan aku mohon dari teman2 semua kerana diri ini sangat banyak kekurangan dan kelemahan...maafkan aku seandainya kata2ku mengguris perasaanmu..maafkan seandainya diri ini tidak bijak berkata-kata...tidak pandai menafsir keadaan yang seperti kalian harapkan..maafkan jua diri ini senadainya tingkah lakuku menyakitkan mata memandang...maafkan jika diri ini terlalu melebih2 dalam sesuatu keadaan...maafkan segala2nya wahai sahabatku....aku jua insan lemah~

dan aku juga sangat menghargai jasa dan budi kalian untuk menghiburkan aku sepanjang keberadaan aku di sini...sepanjang aku lemah...ketika aku merintih~ketika aku letih tak bermaya~ketika aku hilang arah tanpa arah tujuan~kalianlah pendokong semangat aku....terima kasih yang tak terhingga...sesungguhnya kalianlah sahabat hidup dan matiku~sahabat dunia akhiratku...terima kasih kerana sudi hadir dalam hidupku dan sudi melakar kenangan terindah bersamaku agar dapat kukenang suatu masa nanti~

1 comment: