Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Tuesday, August 24

ALLAH, tentukan yang terbaik untukku~

salam pembuka bicara~mari sama2 banyakkan amal ibadah di bulan yang mulia ini~jom sucikan hati, jernihkan jiwa dan buanglah segala yang keruh~insyaAllah bulan ini bulan yang penuh dengan segala rahmat Allah~

alhamdulillah, akhirnya dapat jua aku curi sedikit masa sibukku untuk mencoretkan something yang telah lama aku ingin coretkan...

hari jumaat lepas, result interview aku dah kuar, result Biasiswa Kementerian Tenaga Akademik under KPTM~..alhamdulillah, syukur..sungguh Allah itu maha pemurah lagi maha menyayangi~perasaan gembira yang tak dapat aku luahkan dengan apa2 sekalipun lebih dari sedalam rasa yang aku rasa...terima kasih Ya Allah atas rezeki itu~

dengan keluarnya result itu , bermakna aku dapat mengurangkan sikit beban abah untuk menanggung kos pengajian aku yang selama 4 tahun ni since aku ade lagi 5 orang adik yang masih bersekolah~

dalam erti kata lain, aku perlu lebih fokus dalam study so that aku dapat capai apa yang perlu untuk meneruskan aku ditaja...so, aku kena study+study+study=excellent, insyaALLAH....



dan aku punyai azam yang lama aku pendam semenjak aku menjejakkan kaki di taman ilmu dan budi ini...dan sekarang aku dapat meneruskan lagi azam aku sehingga aku berjaya merealisasikan azam aku itu~

ha, korang wonder tak apa azam aku tu? adakah kawen? oh tidak...aku takkan kawen selagi tak abes belajar...hurm..azam aku tu adalah aku dah tak nak involve dalam position society but i'm just want to be committe for programme only~
biarlah kesibukan dahulu menjadi kenangan terindah dan paling terindah dalam hidup aku sampai aku mati....aku tidak pernah sesekali menyesal menjadi salah sorang dari family FSCC, tapi aku merasakan sekarang inilah masa untuk diri aku tunaikan hak diri, family dan agama insyaALLAH....jadi, aku harap mereka2 semua faham biarpun tidak dapat menyelaminya secara nyata dan terang, tapi satu je aku pinta agar mereka menghormati azam aku ini....aku tak suka dipaksa tapi aku jugak susah nak tolak permintaan orang lebih 2 lagi bagi mereka yang sangat mengharap...ya , aku tahu..di situlah letaknya pengorbanan...memang hidup ini perlukan perjuangan dan sesungguhnya perjuangan itu menuntut seribu satu pengabaian perasaan sendiri semata2 untuk berjuang~aku tidak sesekali menafikan kebenaran hakikat ini cuma alasan yang lebih kukuh untuk aku tidak menjadi seperti dahulu hanya aku yang faham sebab aku adalah aku....jadi, aku hanya mampu berdoa yang terbaik semoga Allah berikan yang terbaik jua untukku~

rezeki biasiswa ini jgak bermakna after aku abes belajar, aku akan berkhidmat dengan KPTM sebagai lecturer INSYAALLAH...so maknanya aku dah dapat kerja....just kena mantain result dan struggle for the best~apa yang aku nampak kat sini, sijil kokurikulum tak berapa diperlukan....aku hanya mahu menimba pengalaman dalam programme2 kecik jep...aku sukakan pengalaman bekerja sebab dari situ aku dapat belajar seribu macam perkara baru...how to mange people, how to deal with officer n so on~

dan yang terakhir aku rasa....satu frasa ayat yang paling aku ingat masa aku diinterview di putrajaya haritu ialah..".it is not about to compete with others, but it is about to compete with yourself"...yeah, that rite~ah, pedulikan semua orang, lantaklah markah sape yang paling tinggi ke, sape yang paling pandai ke~aku dah tak nak kisah...yang penting diri aku sendiri~ini yang perlu aku tekankan~

No comments:

Post a Comment