Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Wednesday, November 3

i'm at home with my mom=)

assalamualaikum.....
sedang dalam fatrah exam ni, aku diberikan kesempatan lagi untuk pulang ke rumah di kuantan dan bertemu dengan mak bersama 2 adikku yang masing2 baru habis pmr dan upsr...tengah dalam merdeka la katakan...dulu masa time aku sangat seronok bila dah abes exam, memang best la..hehe
sekarang ni seyes aku jeles ngan diorang..ak ada 4 paper lagi maaa....

huahua...banyak tak...3 paper tu berderet kot....
sabau jela....

n aku rasa sangat sangat sangat happy sebab dapat jumpe mak...rindu benar aku pada wajah mak...aku juga rindu akan adik2 aku...akan kakak2 aku, akan abah...dan semua dari mereka.....homesick ke aku?
haha
taklah!!!

kalau homesick tu bukan aku la....betul tak?
sebab lepas abes exam ni aku tak balik umah terus.aku gi merendek kat kedah lu....
kedah negeri jelapang padi...
negeri yang aku tak pernah jejakkan kaki lagi....insyaALLAH....trip to kedah bersama kawan aku, AQLILI.....tak sabar jugak rasanya ni...hehe
haa, kan betul aku tak homesick?
kalau aku homesick, abes je exam komputer nanty terus aku akan balik umah....
so, bolehlah diakatakan aku taklah manja untuk jadi seorang yang always feel homesick...
mungkin sebab aku ni tegar kot...

haha

hurm...kebetulan je rini mak datang kuantan sebab nak pergi sekolah adik perempuan aku dulu kat sri kuantan tu..nak uruskan pasal sijil2 koku dia sebab next year dia akan masuk form 4..so nak aply sekolah sbp yang bagus, kena aktif jugak dalam koku ni..huuhu....

n mak datang sini naik bas..sebab mak tak drive dari kuantan...jauh...mak bawak kete perlahan jep..aku bawak lagi laju..bese la orang muda..haha....seba tu abah kata kalau mak bawak, ntah bila nak sampai....klakar la...tapi takpe mak, nanty kat sini, mak gune kete mak yang mak bagi aku gune tu....huhu....mak maybe datang sini 2 hari jep..tak ley lama2 sebab ayah aku yang tinggal kat kelantan tu yang kena jaga 3 orang lagi adik aku dan moyang aku.....haha..mesti abah tak ley kuar gi mane2 tu....takpe bah, kejap je mak takde...

hurm...ade satu cite lawak....sengal kot aku....ahaha...malam tadi mak ngan adik2 aku naik bas kul 9 malam....so dijangka sampai dalam kul 3 lebey kalau bas laju atau 4 lebey kalau bas lambat....huhu...aku memang berniat nak gi amek mak kat terminal bila dah sampai, sebab tu aku tak balik umah lagi....huhu...jarak ke terminal dari u adalah lebih dekat berbanding dari umah aku...so, aku decide lepas amek mak, baru aku balik umah....yang lawaknya..aku tido mati tak sedar2 time mak dah sampai tu...aku bangun jep dah 4 lebey...n ada 4 miskol dari mak...haha...mak dah balik umah naik teksi kot....nasib baik mak bawak kunci umah, kalau tak kena jugak kejutkan aku yang tido mati ni....malam tadi aku tido lambat kot...tu yang tak sedar bunyi fon yang kuat kat sebelah kepala je kot...mak mintak maaf yup...bila je sampai2 umah pagi ni, mak gelak kat aku....haha...mak kata nak datang amek, tp tak bangun2 pun anak aku ni....haha...mak pun ketawa jep....sengal kot aku...ahaha......takpe2 mak, nanty mak nak balik, tikah hantarkan yup=)

at least dengan perjumpaan aku bersama emak tersayang, dapatlah mengubat sedikit rasa gemuruh exam dan dapatlah memberikan sedikit motivasi buat aku untuk exam kali ni...mak cakap takpe kalau sem ni tak dapat perform well, tapi untuk sem2 akan datang kena struggle lebey la untuk cover pointer sem ni...yup, mak..tula....insyaAllah..yang penting mak doakan jep....insyaAllah makin senang aku nak belajar...doa seorang ibu itu ternyata makbul di sisi Allah bukan?

well, after abes exam....relax untuk sementara waktu sebelum enjin otak aku dipanaskan lagi dengan lebih efisien....hehehe

No comments:

Post a Comment