Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Monday, November 29

oh perlis indera kayangan

siri dua~

sedikit perkongsian cerita mengenai sambutan Aidiladha aku di perlis baru-baru ini selama dua hari.....

~mak cik dan pakcik yang menjaga aku selama dua hari di sana~

pengalaman yang sangat best even tyme aku pergi tu kedah n perlis baru pulih dari keadaan banjir yang melanda bahagian utara malaysia...huhu...
n maybe pengalaman yang tak mungkin aku lupakan sampai bila2....
n aku pasti jejakkan kaki ke sana lagi suatu hari nanty...tapi bile? hurm....tu kena tunggu ada jodoh lagi dan insyaAllah kalau diizinkan Allah dan umur masih panjang..

tribute to ismah, n her family coz layan aku ngan sangat sangat sangat baik.....n secara automatiknya bertambah lagi family angkat aku......makcik, pakcik, zarif, ikah,kak niza, tok,tokwan, remy, makngah, n ramai lagi......sangat sangat sangat menghargai peluang yang Allah berikan untuk mengenali mereka......sampaikan detik nak berpisah aku rase macam nak berpisah mase program baksis dulu...sedey kan....bertemu dan berpisah kerana Allah......sangat manis rasanya ukhuwwah yang terbina di situ..semoga ianya kekal hingga ke akhir hayat......


17/11/2010
first day of aidiladha......at kampung santan, perlis......pagi2 bangun makan nasi impit, gulai daging n rendang.....borak2 ngan tokwan.....tok ismah lumpuh dah 5 tahun lebey tak silap aku...semoga tok tabah menghadapi ujian Allah ini....n then after solat sunat, cam bese la, ucap selamat hari raya kat sume yang ada di situ...n aku tak lupa jugak untuk call mak dan abah di kampung...cewaaaahhhhhhh...bunyi macam duk jauh jep...aha...tapi memang jauh pun...perlis n kelantan...tapi dua2 bersempadan ngan thailand...huhu....
n mase diorang tanya aku ni sape, mak ismah terus cakap ni anak angkat..haha...terharu aku dengan gelaran itu..thanks makcik......n then, raya first jugak aku gi jalan2 kat the store...aku memang suke jalan2 kat shoping complex even tak beli pape pun...jalan2 tengok orang...best2~

oh lupa lak, sebelum keluar menziarahi saudara-mara ismah, kami bergambar kenangan bersama-sama.....dan secara kebetulannya ismah suh aku pakai baju kaler cokelat...pepagi tu aku nak iron baju hijau, dia suh pakai baju cokelat jugak..ahaha....aku pun ikut jela....n then baru aku tau kenapa ismah beria suh aku pakai baju tu....ahaha...sebab nak aku pun maching ngan family die...segan jugak aku...aha...tp takpela...wat bodo jep...ahah......kalau aku pakai baju hijau tu takke kontra gile nanty...welll, ni la gambar raya aku tyme tu....

~aku n ismah~setelah sekian lama tidak bertemu~


~bersama makcik n tokwan~tokwan mengingatkan aku pada arwah nenek yang telah pergi dulu....
nek, semoga damai kau disana~


~gambar kenangan hari raya~

n malam aku pergi ke rumah terbuka sepupu pakcik tak silap...aha...diorang sume mengusik aku kata orang jauh ni...kalau ade jodoh ngan orang perlis ni, kena duk sini lah...aha...n aku tak paham jugak bahasa perlis ni..adelah term2 yang pelik...haha...sampaikan makngah usik aku kata aku dah pelat perlis sikit2...ahaha..ade2 jep diorang ni...well, sweet memory with all of you....

18/11/2010
last day aku kat sini...malamnya aku akan naik bas pulang ke kelantan jam 10malam...aku naik kat shahab perdana kat alor setar....tapi bertolak dari perlis....kata pakcik tak jauh pun since perlis sangatlah kecik....satu hari pun cukup untuk round satu negeri perlis tu..ahah..kereta kat jalanan pun tak banyak...memang nak rempit pun boleh...ahah....mungkin sebab penduduknya pun tak ramai kot...so, no wonder r....

today, pakcik n makcik rancang nak bawak aku pi padang besar, taman ular dan gua kelam...wah....seronoknya....hehe....selama ni dengar je nama padang besar tu..so, kalini aku dah menjejakkan kaki ke sane.....beli jugak ole2 untuk mak abah di kampung dan bawak balik kenangan terindah dalam kamus hidup aku.....




penutup~
sungguh aku sangat menghargai kenangan hikmah kembara aku kali ni....benar2 berterima kasih kepada semua.....banyak yang dapat aku pelajari dan hayati....insyaALLAH ade mase korang mesti datang tempat aku pulak kay.....

n destinasi seterusnya maybe dalam perancangan n bersama fatehah lotpi yang katany nak round satu malaysia dengan aku...pasni johor n melaka kot.. huhu....

No comments:

Post a Comment