Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Monday, March 5

terimalah aku seadanya

assalamualaikum, lama kan tak update post baru kat sini, agaknye lah dah bersawang yang teramat banyak kot kat blog aku ni,...haih, dulu punyelah azam nak update once in a week ke...heheh, tapi tulah..bolehlah nak dikatakan aku ni tak istiqamah dalam penulisan blog, kekangan masa dan ketiadaan mood mungkin menjadi penyebab utama....

mencuba untuk berubah dari semasa ke semasa.....

make today is better than yesterday and make tomorrow is better than today....insyaALLAH...may Allah always be with me and you also=)

post ni khas untuk insan yang berada di sekeliling aku yang bernama kawan....honestly, aku sangat perlukan kawan sebab tujuan hidup ini bukan untuk berseorang kan....indah lagi terserlah seandainya aku punyai teman seperjuangan yang mampu menjadi lebih dari definisi seorang teman....

sapekah mereka?

suami? oh tidah, aku dah bosan dengan isu ini...bukanlah bermakna aku tidak ingin membina masjid tapi biarlah Allah sahaja yang menentukan kerana Dia adalah perancang segala-galanya..~

mereka yang aku maksudkan tadi ialah seorang teman yang mampu mengubah luka menjadi madu, memahami setiap langkah perbuatan aku dan sentiasa ada bila aku perlukan.....

sukar rasanya untuk aku cari seorang yang sebegitu buat masa ini, biarlah ALLAH dan keluarga yang menjadi pengubat....

kadangkala berseorangan itu lebih baik kan? daripada punya ramai teman tetapi hati tidak tenteram....hati sendiri pun susah nak jaga apatah lagi hati orang..so formula aku, jaga dulu hati sendiri sebab kalau diri sendiri tak jaga sape lagi nak jaga....jagalah hati supaya ALLAH pun jaga hati kita..sentiasa..sentiasa dan senantiasa....bila hati kita dekat dengan Allah, mesti kite tenang kan....? alangkah indahnya nikmat bila hati sentiasa dalam jagaan Allah....

akibat terlalu menjaga hati orang2 di sekeliling, hati sendiri pula yang makin bernanah dan bernanah~

bukanlah aku nak cakap tak yah langsung nak jaga hati orang, but then apa2 kat dunia ni kena bertempat, malu pun kena bertempat, bila orang tu dah pijak kepala kita, takkan kita still nak jaga hati orang tu? oh itu bukan aku....so, teman ..please accept me for who i am....

memang aku cepat marah, bolehlah nak kata aku ni baran jugak....yes, i admit it...aku ni memang garang, so, jangan buat aku marah..tapi aku marah kejap je sebab at that time memang aku tengah emo, tapi aku pun cepat sejuk....after a few hours, aku akan mintak maaf balik kat orang yang aku marah tu, the main point is bile aku mintak maaf is truly from my heart n the person involve would forgive me and then kiteorang akn jadi macam biasa seolah2 benda pahit tu tak pernah jadi...~those yang rapat dengan aku already know who i am....kan anis, shazlenna, timah and a few more maybe...

please appreciate people around us because we don't know when God is going to take them far away from us.....

and defnitely, i'm really appreciate those who called as a friend, we are also a family right?
hopefully, we are still can be together in jannah, Paradise of Allah~

berdoa dan terus berdoa agar aku menjadi seorang yang penyabar dan pemaaf, bila kita sabar, Tuhan kan makin sayang? bila kita mudah maafkan orang, orang pun mudah maafkan kita? nabi pun maafkan ummat, kita ni siapa tak nak maafkan orng....biarlah ALLAH saja yang menjadi penilai yang utama.....

dan dari lubuk hati yang paling dalam,
maaf segala salah silap aku dulu, kini dan selamanya...

tak semua pilhan atau tindakan dalam hidup ini perlu diceritakan kan?
so, fahami siapa mereka di sekeliling anda~

mood: ntah apa aku merapu ni....urm~

No comments:

Post a Comment