Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Sunday, October 18

kebahagiaan dunia hidupku...

hari ini sama seperti hari2 yang lain..aku tetap insan biasa yang begitu lemah sekali... aku perlukan mereka2 yang kuat untuk terus membantu aku untuk meneruskan perjuangan di dunia yang masih belum sampai ke penghujungnya...dan hari ini aku sedar tanpa insan2 yang bakal ku coretkan kisah mereka nanti, aku tidak mampu berdiri dengan kakiku sendiri, bahkan aku juga tidak mampu untuk menghirup udara segar secara percuma dalam nikmat iman dan islam yang aku miliki hari ini.. dan harapanku mengunung tinggi agar aku tidak terpesong ke landasan yang curang dan andai itu yang berlaku...masihkah ada insan yang sudi membimbingku ke arah yang betul yang pastinya menjanjikan kebahagian duniawi dan ukhrawi yang hakiki...

ALLAH jua penentu segalanya..namun aku masih di sini mancari tanpa kepastian yang nyata..hidup ini indah jika segalanya kerana ALLAH, tuhan yang mencipta dan berkuasa ke atas aku..cahaya jingga akan menjadi nyata, ku menuju kepadaMU ya ALLAH...pimpinlah aku..amin..



setiap manusia yang mempunyai nyawa hidup di muka bumi ini dengan tujuan hidup masing2..begitu juga aku...impian aku menggunung tinggi...tapi persoalannya mampukah aku untuk terus bertahan dalam mengharungi suku-duka kehidupan yang pastinya penuh onak duri dan ranjau yang tidak pernah sunyi dari bergelora... dan selagi denyut nadi ini masih bernyawa, selagi itulah musuhku, syaitan yang durjana itu tidak akan henti menodai segumpal darah bernama hati...

memulakan langkah memang perit..bertatih...jatuh...dan bangun semula...kadang2 tanpa tangan menghulur bantuan...terasa diri kembara sendirian..mimpikan syurga idaman..sedangkan diri tak tahan ujian..kerdilnya diri bila menghitung keringat yang gugur..titisan air mata kecewa..rupanya masih ada sedikit cinta dan kasih ini berpadu..mekar dalam jambangan setia pada perjuangan islam...alhamdulillah...syukur kepada ALLAH kerana aku hari ini hidup di atas belas kasihan dan rahmat ALLAH yang menggunung tinggi....terima kasih tuhan kerana masih memberiku peluang betapa manisnya hidup dalam agamaMU ini...

setiap insan yang bernyawa hidup di muka bumi ini dengan impian dan cita2 tersendiri...dan pastinya mereka berusaha ke arah tercapainya impian mereka.. begitu juga aku yang tidak terkecuali dari memiliki sebuah impian dan harapan....dulu aku masih tercari2 apakah impianku namun tika dan saat ini aku pasti impianku adalah untuk memiliki redha ALLAH...menggapai MARDHATILLAH...sebelum nafas ku yang terakhir keluar berhembusan dari jasadku yang bakal tidak bernyawa selepas itu....

redha ALLAH adalah seiring dengan jiwa seorang hambaNYA yang suci.. yang tidak dikotori dengan dosa-noda yang menghimpit jiwa kalbu insani...semoga aku mampu memiliki jiwa yang suci itu...

"may ALLAH always be with us in every step we take,may HE guide us in every decision we make, may HE help us when life gets rough, may he lift us when we have had enough, may HE protect us when we fall, may HE hear us when we call, may HE soothe our heart when we don't understand and may ALLAH ALWAYS hold us in HIS hand...amin ya rabbal alamin...


biar kepahitan itu pergi, agar kemanisan mengisi..
biarkan kekecewaan berlalu, agar kegembiraan mewarnai..
biarkan kegelisahan lenyap, jangan kita hilang semangat..
biar penderitaan itu menyapa, agar kekuatan kita jana semula..
biarkanlah diri ini derita, agar aku tahu kepahitan derita ini..
agar aku sedat kesengsaraan derita ini..
tak sama bahkan hanya secebis..
dari penderitaan RASULULLAH..
tuhan sesekali tidak menzalimi hamba2NYA..
tetapi manusia yang menzalimi diri mereka sendiri..
cahaya kelam pahala dosa..
berupaya memilihnya..
walau kadang kala tersasar lantaran pautan nafsu..
namun peluang dari-NYA sentiasa ada..
namun kasih dari-NYA sentiasa memayungi..
diturunkan ad-din memperhalusi akal..
dianugerahkan akal memperhalusi akhlak..
dikurniakan akhlak mencantikkan pekerti..
menjadi sebaik-baik ummat..
tunduk sebagai hamba..
berjalan sebagai khalifah..
menyusuri kehidupan mencari sebutir permata "iman"...
menyemai sepohon "taqwa"...
agar dapat berteduh dari kepanasan "nafsu"...
agar dapat berlindung dari angin hasutan "syaitan" ...
dalam mencari " KEREDHAAN ALLAH TAALA"..

No comments:

Post a Comment