Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Friday, October 9

sebuah hikayat....

sebarkan hikayat ini ke seluruh alam maya..
sebarkan hikayat ini ke seluruh seisi dunia..

sebarkan hikayat ini kerana aku tidak punyai masa..
sebarkan hikayat ini kerana aku bukan pemuisi yang indah melukis bait kata-kata puitis..
sebarkan hikayat ini kerana aku bukan penulis yang mampu meleraikannya di atas kertas putih...
sebarkan hikayat ini kerana aku adalah insan biasa yang hanya mampu berkeadaan biasa...
sebarkan juga hikayat ini kerana aku bukanlah orang ternama yang kisah hidupku bakal dibukukan....

sebarkan hikayat ini dengan hatimu...
sebarkan hikayat ini dengan air mata..

sebarkan hikayat ini pada teman-teman seperjuangan...
juga kepada mereka yang ingin tahu akan hakikat kehidupan....

sebarkan hikayat ini agar ia bisa menjadi pedoman, menjadi teman tatkala kesepian...
sebarkan hikayat ini agar ia juga turut menjadi laman kesedaran...

sebarkanlah hikayat ini.....

1 comment: