Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Tuesday, October 27

kepenatan yang nyata...!!

hurm... inilah post first yang menjadi coretanku di kampus cfs iium yang tercinta ini...sem baru sudah bermula..bermakna perjalanan yang memerlukan seribu satu pengorbanan seikhlas hati menuntut aku untuk merelakan diri untuk menjadi orang yang buzy......maaaa....x sanggup...aku penat sangat2...bila pikir pasal bende2 niey pun dah penat, apatah lagi menghadapinya...haaa..but what can i do!..nothing! i'm just can hope that i can face all the challenge with full patience! tapi persoalnnya di sini, cukupkah kesabaran yang aku ada?? ada sesiapa yang mengenali diri ini mahu menjawab??

aku bukanlah insan yang kuat..aku lemah sebenarnya..sangat2 lemah..mungkin ini adalah sebahagian dari dugaan yang ALLAH berikan untuk menguji aku...ALHAMDULILLAH..ternyata sudah ALLAH masih menyayangiku sebagai hambanya yang hina ini...

haa...korang taw tak apa yang aku sedeykan sangat2??? aku sangat sedey sebab tak dapat nak pertahankan prinsip hidup aku yang selama ini aku pegang..."KALAU TAK DAPAT NAK BERIKAN KEBAHAGIAAN KEPADA ORANG LAIN, SETIDAK-TIDAKNYA AKU TAKNAK MENYUSAHKAN ORANG LAIN"..

tapi aku sekarang dah banyak sangat susahkan orang2 yang hadir dalam hidup aku...YA ALLAH..baiknya hati dan jiwa raga kalian kerana sanggup membantuku....yup, aku kena kuat! wan! chaiyok2! gambate kundasai! milikilah semangat ikeuchi aya san yang kuat dan tabah itu!...
ikeuchi aya san? sape tue? seorang watak budak perempuan yang memiliki semangat ketabahan yang luar biasa...

yup! aku sedar bahawa semua dugaan ini adalah untuk mematangkan aku yang sememangnya ntah ape2 niey! hurm....aku perlu belajar banyak lagi perkara untuk menjadi insan hebat dalam pandangan orang lain tetapi orang yang paling rendah dalam pandangan diri sendiri...INSYAALLAH!

haa.... aku nak cte ceket kat cfs iium ni aku jadi one of the member of FSCC, foundation student coordination coucil..kira cam mpp laa..my post is head of EdIP, education, information n publication... tapi aku ni x layak langsung...ntahlah camne bley dapat jadi...madam umai salah pilih orang kot! n aku, apehal pulak aku pegi interview plak? hurm ramai yang memaksa sebenarnya dan aku niey jenis orang yang hatinya susah nak tolak permintaan orang, jadi dengan hati yang tidak rela, aku korbankan seluruh jiwa raga aku untuk fscc ni..aku cuba yang terbaik even kakak aku, si enon tu tak abes kutuk pointer aku n suh aku letak jawatan..dye kata ko ni bek blajar je dulu tak payah nak sibukkan diri ngan bende2 tueh! ah biarlah enon, nasi sudah menjadi bubur n life must go on! aku dah tak nak pandang ke belakang walaupun sesekali terpandang jugak! haha... ALLAH takkan uji aku dengan bende yang aku tak mampu...yup! wan! tikah! teruskan perjuangan di bumi yang nyata ini.. biarlah jiwamu terguris, biarlah jasadmu terseksa, asalkan ko dapat memberi kebahagian kepada orang lain...

baru2 niey result sem lepas dah kuar n aku kecuakan aku sudah melebihi tahap cipan yang terapung kat air yang cantik~:)
aku stat jadi mpp nie sem lepas lah..jadi sem lepas menyaksikan aku bukanlah seorang ulat buku yang kuat walaupun sebelum2 niey agak sama jep (bukan ulat buku pun), aku punye tuto sume tiru orang, aku tiru timah (sitti fatimah binti jusoh) my beloved roomate, thanks timah! aku x sempatlah nak wat sendiri sebab aku tak pandai nak uruskan masa dengan baik! haa inilah padahnya, pointer aku pun teruk.. sedeynya.. aku rase aku akan dapat wat yang terbaik lagi n maybe aku akn dapat the highest pointer... my roomate tinggi gle pointer! jelesnya! no wonder la coz she is studying n keep studying untill the eleven hour! congrats timah! yang sedeynya, pointer aku niey kire oklah jugak sebab alhamdulillah aku berjaya membuktikan pd mereka untuk mendapat dean list! tapi abah aku stil kata pointer aku rendah...abah, mintak maaf, t tikah usaha lagi... aku kena struggle lagila untuk sem akhir yang masih berbaki ini... aku sangat mengharapkan biasiswa JPA macam enon dapat..fuyoo, kaya la t...actually aku pun cam tak caye jugak ngan pointer yang aku dapat niey, sebab sem ni aku tak study pun, aku sibuk ngan mpp niey...sampaikan midsem punye marks pun aku tak dapat nak score! mak aku pun dah risau ngan result! tapi tulah, aku sangat2 bersyukur ngan ape yang ALLAH bagi...tanpa DIA, tak mungkin aku berjaya....terima kasih ya ALLAH!

sekarang niey aku tengah sibuk ngan smac, sports n martial arts carnival...aku jadi head pubpro!
asyik2 pubpro jep! wusyh bosan tau tak!ni sume kes taaruf punye hal!..hurm biarlaa~ aku hanya mampu redha jep...yang aku geramnye...smac pun tak stat pun lagi tapi kiteorang dah nak kena stat wat meeting rafest! maaaak.....tolong tikah mak!...nak cuti agi.. nak duk umah! aku nak lari dari segala bende yang menyerabutkan kepala otak aku yang dah sedia serabut dengan segala bende nieyh! haha... itu aku bley jep wat kalo aku nak, tapi aku bukanlah orang yang tak bertanggungjawab camtu...bile aku diberi tanggungjawab, insyaallah aku akan cuba wat yang terbaik..itula harapan aku yaang menggunung tinggi! kamu sume doakanlah aku agar terus tabah berjuang demi memartabatkan maruah agama, bangsa dan negara, fulamak! haha...

aku rase cukuplah dulu sampai disini....sebelum tu thanks to all my fwenz, tehah, munirah, harris,razani, shahril, irma,zati, aminmarwan, tikah, adib n sape 2 lagi yang menyokong aku n memberi aku kata2 semangat yang tidak putus2....thanks! sayang korang sume....

No comments:

Post a Comment