Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Tuesday, December 15

::bIArlaH ym BErbiCara::~


assalamualaikum...

tika dan saat ini aku sedang enak menikmati cuti midsemku yang masih bersisa di rumah teratakku di kuantan...aku sepatutnya mempunyai 10 hari cuti tetapi kerana tanggungjawab yang perlu diselesaikan, aku terpaksa mengorbankan 6 hari cutiku..huhuw..sedey gak tapi tak pe ah...kirenye aku ni untung gak dapat balek umah even sekejap sedangkan ade kawan2 aku yang tak balek especialy yang duduk kat sabah...

haa...korang pelik tak tajuk post aku kali niey???haha ini sebenarnya tajuk novel yang aku sedang baca kat umah nie...kirenye time leisure ah..padahal belambak aku punye kerje yang perlu diselesaikan..tapi kemalasan tahap kemelampauan teelebih dahulu telah mengisi ruang hidupku ini...huahua..

oklah..aku kat sini nak share bende2 yang aku wat kat umah time cuti yang tinggal 4 hari jep agi...hari jumaat niey aku dah nak balek..waaa....bosannye hidup..tak mao balek ah...

::nak bawak adik2 aku gi jalan2 kat giant ke or kat ECM ke...nak makan angin ngan dworang...bek tak kakak yang sorang niey..??padahal aku tengah pokai niey..haha::

::nak habiskan novel yang enon ngan adik aku kate best "BIARLAH YM BERBICARA"..lawak gak ctenye..aku dah baca cket...upenye charming tu adalah bos dia yang selalu dia gaduh kat pejabat tu...haha...tula kadang2 orang yang kita benci niey akan jadi orang yang paling kita suka suatu hari nanti::


::nak belajar masak satu lauk ngan mak aku...ngat nak masak ikan patin..waah sedapnye...aisy ade plak sorang mamat ni nak ajak aku bertanding lagi....taulah hari tu aku kalah seh...hurm takpe2...tengoklah suatu hari nanti...cewah~kalau dia baca post aku ni, abes daa..dahlah dia tu suka cari gaduh ngan aku maa...hai, bos ape daaa::

::layan cte...haa..malam tadi aku dah tengok cte KETIKA CINTA BERTASBIH..tak paham maa apa manusia2 indon ni cakap~naseb bek aku dah baca novel nye tapi yang kedua punye tak abes ah aku baca...buku tu aku beli n bagi hadiah kat enon sebab dapat 4flat tapi yang sedeynya buku tue hilang lepas aku bagi dia..aiseh..ntahlah sape yang ameknya...tapikan adik azzam yang namenya lia tu cun bangat dowh..waah macam minah celup...terpegun aku tengok si lia..haha..yang anna tu biasa jep aku tengok...aku nak tengok cte laskar pelangi, tapi tak de ah cte tue..::

::update my blog n baca blog2 orang len untuk tambah ilmu barangkali::

::prepare untuk usrah aku yang agak lama tertunggak kerana kesibukan yang melanda::

::aiyoyo..exam aku tak abes lagi maa...paper comp 2 n paper RIM..aritu dah lah aku tak pergi kelas RIM sebab terlajak tdo..huahua...haa..study2 even cket...especially comp 2 yang memeningkan kepala aku..ngat wan, ko kena dapatkan 3.5 and above for da sake of your future!!!yes..chaiyok2...kalau sempat aku kena hafal RIM-term2 yang pelik2 tue~n kena wat tuto 6 mats 4...n baca eksperimen untuk chem lab supaya tidak dibebel oleh Madam Sabrina nanti..::

::kemas umah maa, tolong mak aku, n lepak ngan kakak sedara aku::

::nak belajar jahit manik kat baju kurung aku::

::nak masukkan lagu2 best dalam MP4 terbaru kesayangan aku...yahoo::

::nak rest dengan tdo sepuas2puasnya, huhu::

::nak wat kerje2 RAFEST, follow up CMC punye programme::

::nak prepare untuk ke FASTRAIN, bli makanan ringan untuk bekalan keboringan time talk nanti::

haa.. banyak gle dowh...ntahla terbuat ke tak..insyaallah akan ku buat dengan berbekalkan semangat dan kecekalan diri yang jitu ini..wuahaha~

No comments:

Post a Comment