Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Saturday, December 26

::jangan berlagak boleh tak???~


assalamualaikum...mungkin di saat aku menulis post ini, hati dan jiwaku tidak tenteram barangkali...astaghfirullahalazim....nape yup??

aku bawu sahaja selesai menghabiskan paper rim yang sekaligus menandakan aku akan merdeka buat sementara waktu~alhamdullillah..semoga usahaku yang tidak seberapa ini akan diberkati ALLAH hendaknya....amin..mak abah doakan tikah yup..tikah amat2 mengharapkan doa dari mak n abah kerana tanpa doa kalian anakmu ini tidak mungkin dapat berada di kedudukan seperti sekarang...

YA ALLAH~ aku bencila kat orang2 yang berlagak niey!!!!sakit hati tau tak~tau la pandai gle dalam study tapi tak yah r berlagak...isyh bla lah~..ramai agi orang lain yang pandai tau tak~kalo ko nak berlagak, berlagak la...tapi tak yah r nak tunjuk2..aku niey bukannye stail nak berlagak jugak..tapi kalo aku ni dah sakit hati, cipan pun kalah..ah pergi mampus ah..kakak aku lagi pandai la.....tapi dia tak berlagak pun..humble gle agi...setakat ko nak berlagak..ah aku tak kisah ah...kalau pandai sangat pun, tak yah r sampai tak nak terima pendapat orang len..ape daa...ko ingat, kejayaan tu datangnya dari ALLAH, kalo DIA nak tarik sekejap jep~aku risau keadaan tu berlaku...jadi sedarlah wahai kamu yang suka sangat berlagak~kadang2 tu kan aku tengok berlagak ni bukannye dengan kata2 jep, bahkan dengan perbuatan pun kalo nak berlagak dah boleh nampak dah~eiyy geram taw tak!!!!!...kalo ikutkan hati nak jep aku laser, ngat aku tak berani..tapi aku tak wat sebab teringat one of the proverb yang aku baca dalam buku"life is an open secret" yang berbunyi,

::if you are patient in one moment of anger, you will escape a hundred days of sorow::



jadi aku pun amekla inisiatif len untuk menghilangkan rasa geram dihati ini....astaghfirullahalzim~aku kan rela pergi menuntut ilmu dengan mereka2 yang pandai tapi tak berlagak even dworang lagi jauh kot tempatnye..hurm takpelah~demi ilmu yang bakal dituntut dengan hati yang tidak sakit~hurm aku kan terpikirla kadang2 ALLAH bagi kejayan ni pun untuk uji seseorang jugak samaada orang tu bersyukur or sebaliknya..hurm kalo sebaliknya tu termasuk sekali ah dengan berlagak kan....dan aku bimbang gak dengan berlagak ni maybe bley dikatakan cam "istidraj" kot...contohnya cam orang2 cina yang ALLAH bagi kejayaan yang sangat hebat kat dworang but diorang berlagak..hurm..

.neway, kepada sesiapa yang membaca post aku niey harap dapat tolong mendoakan aku agar aku dijauhi dari sifat yang buruk ini..dan kadangkala if kau tak sedar, tolonglah nasihati aku agar aku dapat kembali ke bumi yang nyata ini...kita tak akan selamanya berada di atas kerana kehidupan ini ibarat roda yang tidak akan berhenti berputar~

dan kepada sesiapa jua yang membacanya dan terasa anda adalah sebahagian dari mereka yang aku ceritakan ini, tolonglah sedar dan gunekan kelebihan akal yang ALLAH bagi itu untuk berbakti kat orang len dengan penuh humble~tolonglah sedar n turut menyedarkan aku dan orang2 sekelilingmu if they also behave like that....sesunnguhnya aku amtlah benci orang2 yang seperti ini...

alhamdullillah. petang ni insyaallah aku nak pergi jalan2 ngan tehah just sekadar untuk mereleaskan tension maybe.. and sebagai persediaan untuk aku menghadapi next week yang sangat busy bagi aku...

.kat post ni jugak aku nak listkan bende yang aku kena wat next week:

1)projek rim~hantar n siapkan presentation
2)projek comp 2..html, website
3)preparation as one of the pc for RAFESST that will coming soon
4)kerja lain aku yang penting..something yang ada kena mengena ngan tanggungjawab besar aku...
5)finalist all the things in "VOICE OF EXCELLENT"that will publish by EdIP, FSCC 2009/2010
6)usrah n stady circle~
7)nak abeskan baca buku tehah yang dah lame aku pinjam tu...hehe..maafkan aku fatehah..kerana keadaan ini berlaku~haha
8)tuto mats 6 n 7 n presentation~

wuawua..banyaknye kerje...hurm semoga ALLAH memberi aku kenikmatan masa yang lebih agar aku dapat melaksanakan tanggungjawab aku dengan sebaik2nya..amin..




No comments:

Post a Comment