Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Wednesday, January 6

aku bosan ah dengan semua niey~


::kalau kawana ngan orang salji palsu pun best gak sebab dia takkan lukakan hati aku::~


YA ALLAH...kurniakan ketabahan hati kepada hambaMU yang lemah ini....aku mahu jadi kuat untuk menghadapai semua ini...seandainya aku lemah, aku akan jatuh tersungkur bersama kegagalam yang akan menghantui sepanjang perjalanan hidup aku....wan..kuat wan!!!chaiyok!!ko ade ALLAH, RASUL mak abah kakak n adik2 yang masih merestui perjuangan ko di bumi barakah ciptaan ALLAH ini...dan aku juga punyai teman2 yang sehaluan...kekadang teman2ku sangat tidak memahami~aku terlalu sibuk sehinggakan tidak ada masa untuk tunaikan hak diri sendiri yang lama aku idamkan....

aku bosan ngan semua nii...kadangkala hati ingin memberontak namun akal fikiran yang waras masih mampu memandu aku mengenal ujian dan dugaan dan aku dapat mengungkai hikmah yang ade disebalik semua ini even tidak secara keseluruhan tetapi cukup sekadar sedikit..agar aku dapat jadikan ia bekalan berharga untuk menerokai kehidupan masa depan yang belum tentu pahit manisnya, hitam putihnya dan segala2 galanya ditentukan oleh aku....

aku yang menentukannnya~


aku jep~
takde orang len~


jadi wat pe aku nak kisah ape orang nak kate..aku tak hidup atas pujian orang dan aku juga tak mati andai ade yang mengeji...biarlah...aku tidak berdaya untuk menguasai hati dan fikiran orang len...cume ape yang amat aku harap pada tika dan saat ini ialah teman yang memahami aku....yang taw akan kerje aku, yang paham akan keadaan aku dan mendoakan aku jua....aku tidak harapkan kalian simpati terhadap aku kerana aku sendiri yang memilih cara hidup aku begini..sebab dan mengapa aku memilihnya hanya ALLAH yang tahu....kita tak tau rahsia di hati orang len jadi aku nak ingatkan korang jangan bersangka buruk even sesekali dalam hidupmu kerana ALLAH sangat benci akan hal dan perkara ini...dan sesekali aku tidak pernah menyesal untuk pilih cara hidup begini kerana aku sudah rasai segala kepahitan dan juga kemanisan hidup begini~TERPULANGlah untuk anda menilainya~

kadangkala aku rase cam dah terbiasa dengan cara hidup begini dan ada juga sesekali aku muak dan terasa bosan dengan permasalah yang kadangkala bagi aku terlalu sukar untuk diselesaikan seandainya ketabahan hati yang jitu itu sudah hilang~dan sudah tentu aku sebagai manusia biasa yang punyai terlalu banyak kelemahan seringkali berdepan dengan situasi dan tekanan sebegini....hati dah macam lali sampaikan tak rase pape pun..kenapa yup~hurm...ntahla semoga ianya dapat dirungkaikan dengan transparencynya sekali suatu hari nanti~cuma kalian semua fahamilah keadaan aku dan jangan sesekali memandang rendah orang lain~aku dan kalian masing2 adalah hamba ALLAH yang hanya ditumapangkan di dunia untuk menikmati hidup~

No comments:

Post a Comment