Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Monday, January 25

::surat terbuka daripada iblis::~


tadi malam waktu tidur, aku lihat ko tidak memuji ALLAH, tidak berselawat, tidak membaca ayatul kursi dan tiga kul. ini bagus sekali kerana waktu tidur adalah waktu untuk tido bukan untuk menbaca ALQURAN..sesungguhnya engkau tidak membuang masa...pagi ini aku lihat ko tidak bangun mengerjakan solat subuh.bagus sekali! engkau telah membuktikan bahawa engkau adalah sahabatku yang budiman. janganlah engkau susah2 bangun dan memendekkan tidur.tidurlah dengan nyenyak dan nyaman. jangan hiraukan suara ayam yang berkokok atau penggera jam yang mengejutkan engkau dari tidurmu.bila subuh datang menjelang, udara masih dingin, tariklah selimutmu dan tidurlah sayangku seperti puteri kayangan.

aku lihat engkau jarang2 mengambil wudhuk'. ini bagus sekali kerana engkau tidak membazirkan air dan tidak meninggikan water bill rumahmu. aku lihat engkau tidak pernah membaca bismillah sewaktu hendak makan. ini bagus, kerana engkau tidak memenatkan mulutmu. dan bila sudah kenyang, engkau tidak pernah menyebut alhamdulillah..ini bagus juga..cukuplah engkau sendawa kuat2 seperti lembu~

hai manusia yang kucintai,
semalam ada seorang peminta sedekah datang ke rumahmu. engkau menghalau dia suruh pergi tanpa memberikan duit sesen ataupun seteguk air. ini sangat bagus dan terpuji kerana engkau tidak membuang2 duit dan tidak membazirkan rezekimu yang melimpah ruah yang diberikan ALLAH.engkau seorang yang berjimat cermat..biarlah rezekimu untuk kegunaan ko seorang, untuk menonton wayang, berholiday di genting dan membeli kemewahan dunia.

aku lihat bila kau bertemu sahabat handalmu, engkau tidak mengucapkan ASSALAMUALAIKUM. engkau mengucapkan HI EVERYBODY..ini bagus juga kerana engkau mengerti adat resam orang kafir dan engkau mengerti bahasa inggeris. tidak perlu engkau belajar bahasa arab kerana ini bukan bahasa antarabangsa. engkau telah membuktikan bahawa engkau dan aku adalah sahabat sejati.sudah tentu engkau adalah seorang yang budiman kepada kaumku.

duhai manusia,
apabila engkau berpuasa, telah lemah seluruh urat sendiku, telah terbakar seluruh jasadku, merintihku kesakitan, bila kulihat hamba-hambaNYA yang penat berpuasa di siang hari dan menghabiskan waktu malamnye dengan berzikir dan merintih mengenangkan dosa2 nya yang dah lepas kerana pintu taubat telah dibuka ALLAH seluas-luasnya. namun aku tetap gembira kerana ade dikalangan kamu yang masih sudi menjadi temanku, melepaskan peluang mendapatkan rahmat ALLAH dengan mengucap perkataan yang sia2, mengumpat, tidak solat malah mencipta persengketaan..aduhai tubuh badanku yang terbelenggu telah segar kembali. cukuplah NAFSU manusia sendiri menjadu penyambung tugasku di sepanjang bulan RAMADHAN yang penuh berkat ini..di akhirat nanti engkau dan aku dapat berjalan bersama-sama...kita berpegangan tangan menuju NERAKA ALLAH..


sahabatmu yang tercinta~
IBLIS LAKNATULLAH...







s

No comments:

Post a Comment