Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Friday, March 26

diari baksisku~


salam alaik.....

ha post kali ni aku nak cerita pasal baktisiswaku yang pastinya meninggalkan sejuta kenangan terindah buatku~huhu...
alhamdulillah setelah mengharungi pelbagai rintangan dan cubaan sehinggakan aku mahu menarik diri dengan hati yang tidak rela dari program ini, akhirnya ALLAH masih jua memberikan aku peluang yang amat bermakna untuk menyertai dan menjadi salah seorang dari keluarga baksis 09/10...

dalam program ni aku diberi kepercayaan untuk memegang post head of publicity n promotion and aku dibantu oleh mantan programme manager taaruf week yang lalu, iaitu mahfudz al hafiz musa...
hurm cuak gak sebenarnya nak pegang post ni dan ada satu saat aku hampir nak tarik diri kerana aku ade komitmen lain waktu tu...ape2 pun terima kasih ALLAH dan thanks jugak untuk syahril kerana dialah yang tolong aku...

hurm...aku pilih untuk duduk satu rumah ngan liyana...hehe...and kami dapat keluarga angkat yang sangat baik...YA ALLAH... terima kasih kerana pertemukan aku dengan mereka...pok, chek, kak sa, abng ali, abang lah, kak dah, nazirah dan syahrul....terika kasih kerana kalian sudi menerima kami seadanya~

ape yang seronoknya kat kampung pulau manis, serada ni banyak sangat.... rasennye tak tercerita kot kat sini...tapi takpe...aku share mane yang mampu jek...huhu.. dan ceritanya bermula dengan induksi baksis yang bermula dari 23 februari sampai 26 februari yang lalu

aku tak datang induction untik baktisiwa ni sebab ade urusan lain sampai 26 petang sepatutnya...tetapi akhirnya aku berjaya menghadirkan diri pada 25 petang setelah keadaan memaksa aku...teruk kan aku, as the head of pubpro but i can't do my job well and to mahfudz, sory sangat, banyak susahkan ko..neway, best kerja ngan ko...thanks~ haha..aritu ade jumpe mahfudz kat PBAKL... time tu aku sesat nak cari jalan kuar...huhu....

tapi malam tu bila aku sampai je kat cfs, banyak kerja+masaalah yang menanti aku sedangkan keadaan badan aku amtlah letih sekali tetapi aku gagahkan diri jua sehingga berakhirnya meting management committe pada jam 3 pagi... keadaan pada waktu tu hanya ALLAH yang tau, dan pada paginya aku memang tak berdaya nak bukak mata... keadaan mnyebelahi aku sebab kebetulan aku tertinggal my charger kat masjid kat cheras dan bateri fon pun memang tengah kong dan tinggal sebijik, zuno plak kol malam tu... zuno ade wat hal sbenarnya dan mainboard ade jumpe aku tanya pasal zuno, but aku tak kisah sangat sebab aku dah tau perangai zuno.. dia memang camtu tapi kerja still dye wat..papepun zuno, thanks ea..... dan sepatutnya pagi tu aku kena datang kat amf kul 8 untuk tengok performance yang dihandle oleh pubpro tapi mata aku memang tak ley bukak...malam tu aku tido bilik amal dan aku tanya amal nape tak kejut dan amal jawab dia tak sanggup nak kejut aku sebab tengok aku teramatlah letih....dan ade gak my subcom aku kol tanya pasal mc dan bahan2 pameran...aku sempat jawab kejap je dan my fon pun terus mati, jadi aku dapat tido ngan lena nya sampai ke tengah hari... bila bangun jep... YA ALLAH...teruknya aku.. dan aku try on henset dan berlambak kol n msg masuk....mungkin ada hikmahnya fon aku mati...hehe...APE2 Pun sory sangat sume....ramai tanya aku sihat ke tak? tengok cam sakit je...hurm...alhamdulillah after dapat tido dengan agak lama, aku dak ok...




alhamdulillah syukur kerana kerja yang diberikan untuk aku dan mu subcom handle dapat disiapkan juga even dalam masa satu hari....dan pada petang 26 hb aku bergegas ke masjid cheras untuk mengambil charger aku dan aku singgah ke kfc dan um untuk bertemu dengan kakak aku...dan dalam jam 10 lebey aku sampai kat u dan aku singgah mahallah fatimah untuk jumpe dengan shazea amera, my subcom untuk setelkan sikit lagi kerja.... dan aku pulang ke zc untuk kemas barang kerana pada keesokan harinya aku bakal bertolak ke KUALA TERANGGANU dan segala pahit manis berbaksis bakal dilalui bersama...

dan di sini aku nak list kan 5 orang subcom aku dan termasuk ngan assistant of pubpro=)
sesungguhnya kerja ngan korang tersangatlah best even kite bawu kenal (tak termasuk mahfudz)haha... thanks to all and i'm sory for everything that i have done wrongly...hehe..semoga bertemu lagi..

~mahfudz al- hafiz musa
~nadia amani
~shazea amira
~siti farizza
~zunnurrain fahmi
~mohd afif

nantikan cerita aku semasa berada di serada selama 9 hari...

No comments:

Post a Comment