Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Thursday, December 2

duit scholar~




mesti seronok kan kalau dapat pegang duit yang banyak...dan lebey2 lagi duit tu adalah hak milik mutlak kita.....segalanya memerlukan duit tapi duit bukanlah menjadi punca utama untuk segala sesuatu..betul ke ayat aku ni?? haha...tibai jela...

hurm...alhamdulillah syukur..Allah itu Maha Pemurah....sungguh aku tak pernah merasa pegang duit sebanyak ni..hahah..yela selama ni kalau tak de duit mintak ngan mak abah jela....duit scholar yang aku dapat tu pihak BKTA bagi dalam 600 sebulan...beza la jugak ngan Gombak 100, depa dapat 700 sebab kawasan bandar dan kos sara hidup yang tinggi....papepun, nikmat itu perlu disyukuri walau apepun...syukur Alhamdulillah....

the main point update post aku kali ni adalah nak listkan apa yang aku nak buat ngan duit tu...huhu

1- belanja family aku. kakak2 aku..wan nur asiah wan mohd adnan dan wan nur ainun wan mohd adnan...sebelum aku dapat duit ni, mase kat pj dulu, aku memang pokai dan dworang la yang banyak belanja aku...hehe...so, ni la masa turn aku pulak....n tak lupa jugak adik2 aku yang 5 orang tuh....sepupu2 aku, makcik2 aku....insyaAllah....nak jugak belanja membe2 yang rapat...kalau dulu aku tak pernah belanja diorang, so kali ni dptla merasa...atleast sekali kan..tp kena berperingkat-peringkat r turn tu....insyaAllah kalau umur masih panjang dan diizinkan Allah, dapatlah kita makan same2 ek=p

2-aku nak belajar jadi penjimat gak....aku ni boros orangnya..so, azam aku nak belajar sikit2 cara nak organize duit, lebey2 lagi bile parents aku cakap yang duit belanja diorang dah tak bagi dah..hukhuk...., so memang aku kena pandai berjimat nak tak nak pun...gune bila perlu jep...berjaya ke tak ea? kadang2 kalau nafsu menguasai diri tu, memang banyak jugak habes...tapi takpe....still kena belajar jugak demi better life in future~

3-nak gi travel ngan fatehah lotpi....beb, kena spend duit ni kan...heheh....
dah lama simpan angan2 ni...tp travel dekat2 je r...ahah...t bila dah kerja, kumpul duit sendiri, baru boleh gi jauh2 kan...



konklusinya, bagi aku duit ni pun rezeki semua orang jugak..cuma Allah bagi melalui aku...aku cuma harap agar setiap sem aku dapat perform dengan baik dan cukup syarat agar scholar ni tak ditarik balik....matilah aku kena bayar sume balik kalau kena tarik...doakan aku yup...nipun tengah cuak gle tunggu reslt first sem nak kuar 6 hb ni...tawakkal jela after dah buat yang terbaik kan....

No comments:

Post a Comment