Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Friday, December 24

kalimah berharga.


duhai sahabatku..
aku bina hubungan kita atas keimanan...
kucintakanmu kerana Tuhan..
izinkan aku melakukan cintaku..
walau itu menuntut pengorbanan..
mawarku..
ajarkanku erti persahabatan,
izinkanku meringankanmu,
izinkan diriku bekorban untukmu,
berjanjilah jangan lupakan aku,
berjanjilah sahabatku jangan lepaskanku,
lengkapilah kekuranganku,
tutupilah aibku,
doakan diriku,
iringi jenazahku dengan doa dan cintamu..
kerana aku terlalu ingin bersaudara denganmu di dunia dan di akhirat kelak..
sahabat kaulah cintaku....

msg ini kudapat dari seorang sahabat yang jaraknya jauh terpisah....syahdu sungguh kata2 ini, maksud yang amat mendalam sekiranya dihayati sepenuh jiwa....

benar kan kalau kita jauh dari family, kawan adalah orang yang terpenting dalam hidup....aku suka punyai kawan yang ramai, punyai mereka membuatkan hati terasa gembira sekali...seronokkan kalau ada tempat untuk meluahkan perasaan dan masalah yang datangnya tak tahu bila....dan bilamana Allah ingin menguji, sahabat jua yang berada bersama...sahabat yang sejati tak kisah bila susah atau senang pasti dia ada....sampai ke hari ni aku tak jumpa lagi sahabat sejati aku...sahabat rapat je yang ramai....hurm..ntahlah..kadang2 jeles jugak tengok partner2 sahabat sejati ni...alangkah bahagianya jika aku punyai seorang kan...tapi untuk dapatkan dia, aku dulu perlu jadi sejati kan?

kepala terasa berat,
tetapi tanggungjawab masih banyak,
rasa hendak tersungkur,

bagaimana harus aku
jadi orang yang berkualiti..
tetapi tidak istiqamah

YA Allah, padaMU kuserah segalanya..
cukupkan bagiku agamaku,

tiada sesal bagiku
jika itu yang terbaik,
untuk dunia dan akhiratku~

No comments:

Post a Comment