Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Wednesday, December 8

ups and down~

assalamualaikum...malam esok naik bas nak gi ke kl dah....kem BKTA menanti aku 13 sampai 15 hb ni...and apa yang pasti

mood: tak berapa nak ok after tengok result...haih~
harini jugak, aku bakal ditingglkan keseorangan kerana satu family akan berangkat ke terengganu...hukhuk

seriously aku tak pernah dapat pointer macam ni.....sedey tapi apakan daya..masa tak mampu aku putarkan kembali....masa depan harus diterokai dengan langkahan2 yang lebih memberi pengertian....yup....down itu perlu...dan down itu sangat penting seandainya ini dapat memberikan aku semangat balik untuk naik...hidup ibarat roda kan....sesekali terasa berada di bawah memang amat perit....sekurang2 nya aku dapat merasa apa yang mereka rasa, i mean mereka yang senasib dengan aku.....

tapi walau apapun, aku harus bersyukur dengan nikmat ini...at least aku masih melepasi target yang ditetapkan oleh scholar, Alhamdulillah...tapi tula target diri aku tak lepas......ah..lupakan saja!!!Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNYA iaitu aku.......biarkan yang berlalu itu tetap berlalu.....ianya sudah menjadi sejarah....bahkan sejarah aku yang tak mungkin aku lupa.....life must go on....sempena Maal Hijrah dan tahun baru yang akan masuk tak lama lagi, aku janji dengan diri aku untuk tebus kegagalan ini...aku janji ngan mak abah jugak kan....so, semangat kena kuat....nikmat itu tetap perlu disyukuri walau apapun sebab ianya adalah untuk menguji.....perbandingan itu perlu agar nilai positif dapat disingkap....~bandingkan aku dengan mereka2 yang mampu tersenyum puas setelah usaha yang dicurahkan bebaloi dan bandingkan juga diri aku dengan mereka2 yang diuji Allah.....kadang2 Allah sengaja tak nak bagi lagi kejayaan itu sebab ingin melihat sejauh mana hamba2NYA mengambil iktibar kan.....
itu yang perlu aku sematkan dalam jiwa dan minda.....

biarkan mereka dengan cara dan cerita mereka, asalkan ianya betul dan mereka bahagia...
ingat kembali kata2 salah seorang penginterviewer aku masa interview scholar ritu
"it is not about to compete with others, but it is about to compete within yourself rite?"
yup....biarkan aku dengan cerita aku.....
tahniah buat mereka yang berjaya..semoga kejayaan tetap mengiringi kalian untuk masa mendatang....

untuk mereka yang senasib dengan aku...ingatlah kegagalan itu bukan untuk selama-lamanya kan? so...jom buktikan pada mereka yang memandang rendah...cukup hanya sekali jatuh dan kejatuhan itu pastinya memberikan semangat baru untuk bangun dari runtuhan semalam....jangan sesekali menyerah kalah dengan begitu mudah sebab itu bukan namanya berjuang....bukankah kita semua sedang berjuang menguasai ilmu-ilmu Allah kan? pastikan kita syahid bersama-sama dengan semangat yang mebara okayh!!!gambate kundasai~


honestly, sangat takut untuk memulakan langkahan2 baru untuk next sem.....next sem yang tentunya menuntut seribu satu pengorbanan masa dan tenaga......~
bersedia untuk berjuang kan??
insyaAllah dipermudahkan~
yang pasti keinginan itu seiring dengan usaha dan tawakkal....
buat yang terbaik selagi mana mampu...
kalau rasa tak mampu pun, always push our limit.....
and the rest, Allah will give us the best among the best....
hikmah yang tersurat di sebalik apa yang berlaku.....

new semester, wait for me~
::pujukan untuk diri sendiri::

No comments:

Post a Comment