Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Saturday, April 30

melakar cinta firdausi




Ya Allah
di malam yang sepi ini,
kulihat dosa-dosa,
mematikan segala hati,
hinanya diri aku,
bergelumang dengan dosa-dosa,
sedangkan lari dari segala dosa,
menyegarkan dan menghidupkan segala hati,
kebaikan buat diri jika menentangnya.

Ya Allah
berat sungguh ujianMU,
betapa ramai ummat lalai dengan suruhanMU,
tidak segan silu melakukan maksiat.

Ya Allah
aku tahu dosa itu juga tercalit pada diriku,
kerana menyaksikan maksiat saudara seIslamku,
oleh itu Ya Allah,
KAU berikanlah aku kekuatan untuk membimbing saudaraku,
andai aku lalai, KAU berikanlah aku petunjuk ke jalan yang lurus,
ke jalan yang ENGKAU redhai,
sesunguhnya aku hanyalah hambaMU yang lemah.

Ya Allah,
KAU sinarilah hati-hati kami dengan cahaya keimananMU,
KAU bantulah kami menegakkan kalimah Tauhid di muka bumi ini,
kami tahu, kami adalah khalifah,
tanggungjawab seorang khalifah adalah tersangat berat,
tapi kami pernah berjanji,
gunung dan ganang tidak sanggup memikul amanah ini,
tetapi kami yang bergelar manusia,
menawarkan diri untuk memikulnya..

tetapi KAU lihatlah Ya Allah,
manusia kian lalai,
banyak dosa dan maksiat tercalit dalam diri,
oleh itu Ya Allah, bimbinglah kami sentiasa.

Ya Allah
KAU perintahkan aku untuk berdoa dan ENKAUlah yang akan mengabulkannya,
sesungguhnya ENGKAU tidak memungkiri janji dan membatalkannya,


Ya Allah
kebaikan yang ENGKAU suka..maka jadikanlah ia kesukaan kami,
dan rendahkan ia untuk kami,
dan kejahatan yang ENGKAU benci, maka jadikanlah ia kebencian kami juga,
dan jauhkanlah kami darinya.

Ya Allah
hambaMU ini memohon kebaikan sebagaimana yang dipinta oleh Nabi-MU,
Ya Allah,
kami telah menganiaya diri kami,
maka jika ENGKAU tidak mengampuni kami,
kami termasuk dalam golongan orang-orang yang rugi.

oleh itu Ya Allah,
ampunilah kami, rahmatilah kami.

selawat dan salam atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, kelaurga baginda serta para sahabat...

No comments:

Post a Comment