Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Friday, October 29

::coretan hati::




apabila aku tidak boleh berkata tidak~

seandainya kita memiliki kesempatan untuk menjadi seseorang yang luar biasa, kenapa memilih menjadi biasa-biasa saja? bukankah hidup ini hanya sekali saja? pastikan kita berguna untuk orang banyak...

life is very short!!
appreciate people around you .give you love and be kind..



kata orang, biar kita hidup dalam kekurangan kasih sayang asalkan jiwa kita tidak tandus dengan rasa hormat yang berpanjangan...

hari berlari dan malam berganti

membaca hati sendiri...

all you need in diz beautiful life is ignorence and confident, then success is sure...
mohon maaf ya semua kenalan aku atas hak-hak yang tak tertunai dan atas kata-kata yang mengguris hati...

masa semakin laju berlari meninggalkan aku dan mereka2 yang lalai dengan nikmat masa lapang....dan nanty akan tiba detik waktu bila mana aku tidak lagi bernyawa..hanya jasad kaku yang mampu ditatap pada waktu itu....ya..itu janji Sang Pencipta!! tidak ada siapa yang mampu menidakkannya....selagi masih ada waktu dan selagi masih diberikan peluang untuk merasai kenikmatan dunia yang tiada tandingnya, aku mohon sahabat-sahabat semua saling mendoakan apa yang terbaik buat kita...bukankan doa seorang muslim untuk saudara semuslim yang lain itu makbul di sisi Tuhannya?....

No comments:

Post a Comment