Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Friday, October 22

exhausted

~mood: sangat sedey dan tension barangkali.....

ye aku sangat benci akan keadaan macam ni....sometimes aku rasa cam nak lari jep...teringat masa aku form 4 aku pernah nak lari dari sekolah gara2 nak kuar dari integrasi tu...ye mungkin korang tak kenal aku n tak tahu aku macam mane...aku yang kenal diri aku...

Ya Allah...aku penat sangat sangat sangat....mungkin aku adalah antara orang yang terpilih untuk diduga sebegini....dan apa yang pasti adalah aku sangat sangat sangat sedey....mungkin korang tengok aku ceria dan happy tapi sebenarnya aku tengah rasa something yang tak dapat aku buang selagi mana aku tak mampu nak tempuh....

scholarship menjadikan aku bertambah dan tambah pressure sekarang....aku tak tahu apa yang jadi...result midterm aku sume teruk...aku pun tak percaya betul ke tu aku....aku geram dengan diri sendiri..sangat sangat sangat geram...kawan2 sume terkejut dan tak percaya..at dat moment aku rasa bertambah geram bila diorang tak percaya dan cakap aku tipu...dan ini terbukti yang mereka tidak memahami aku dengan sebenar2 fahaman sebagai seorang rakan...apa yang aku perlukan hanyalah semangat agar aku bisa bangun dari runtuhan semalam...runtuhan yang pastinya memberi aku seribu satu pengajaran dan kenangan pahit....mak abah, maafkan aku kerana gagap menyepurnakan hak diri aku dan hak memberikan kejayaan kepada mak dan abah...ya aku tahu, perjuangan masih belum berakhir, please keep on moving ea...untill the end, always push my limit...itulah yang selalu aku ingat time 2 tengah down....gagal itu bukan untuk selamanya kan~



sekarang ni aku lebey suka bersendirian, jadi jangan pelik kalo aku naik kete sorang2 tu...semalam aku gi jalan2 kat ecm sorang2...bukan aku serabut ngan korang tapi aku rasa ade certain certain time aku perlu bersendirian..dalam proses mencari diri sebenarnya siapa.....mungkin disebabkan emosi terganggu barangkali.....kekuatan jiwa dan mental perlu aku ketengahkan demi satu tanggungjawab yang belum selesai....aku rela berkorban seandainya aku diberikan kejayaan yang sekarang ni amat aku harapkan....final oh final~struggling my best for that moment...31 oktober till 10 november...

mak abah, aku nak sangat sangat balik bertemu kalian..aku rindu akan adik2 aku...keriuhan mereka bergaduh....athirah, azizi, ariff, amir dan amin...sihatkah kalian semua?
rindu yang teramat sangat....lebih-lebih lagi keadaan sekarang yang membuat aku rasa ingin terbang ke sana.....

keadaan kat sini tak sama seperti dulu....dulu kat matrix belajar tak susah mane tp susahlah jugak...tp aku diberikan kekuatan oleh Allah untuk perform dengan baik walaupun dalam keadaan yang teramat-amat sibuk....hampir setiap malam meting dan berprogram...balik2 bilik pun dah lewat malam....tp aku masih bersemangat untuk menelaah buku walaupun badan terasa amatlah penat....Allah yang memberikan aku kekuatan dan semangat itu....dan sekarang aku amat rindu akan semangat tu....Ya Allah, kuatkan langkahan-langkan kaki aku ini agar aku bisa jadi seperti dulu....memang aku sesekali tidak menafikan bahawa faktor keadaan yang membuatkan aku jadi sebegini...ni first sem dan dalam keadaan suasana yang teramat berbeza,da pastinya aku dalam proses untuk menyesuaikan diri yang lemah ini....maybe after dis sem, i will make it better than be4....yeah...i will insha Allah~

please pray for my final okayh....i want to get 3.0 n above....

No comments:

Post a Comment