Bismillah

"hanya hati yang terbuka dapat menerima ketulusan, hanya tangan yang terbaik dapat menerima kebaikan dan pahala yang terbaik dapat merasai kenikmatan"


Friday, September 17

entah...huh!!~

makkkk aiii....sekejap nye masa berlalu...
cuti dah nak abes......
huaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
tak mao balikkkkkkkk sana.......
kat sane aku bosaaaaaaaaaaannn
sunyiiiiiiii jeppppppp.........
maaaaaakkkkkkkk
tulunnnnnnnnnn....

hehe.....

hurm.....pejam celik pejam celik.......cuti dah nak abes......lusa aku akan naik bas pulang ke "kampus tercinta" di Kuantan........tiket aku kul 8 mlm...so aku akan sampai lam 2 atau 3 pagi....bahaya jugak tu tp disebabkan tak de tiket, aku pun redah jela....insyaAllAH semuanya baik2 aja.....kirenye aku la balik paling lambat kot...haha...wellll....isnin tu aku ade kelaas UNGS kot 8.30 pagi...kalau mata mampu dibuka aku gi la kelas tu....=)



hurm.....

ntahlah aku macam takde mood sangat sangat sangat....kenapa ek?
takde mood nak belajar...takde mood nak wat pape pun.....huh...
aku ada masalah ke? ntahlah....aku ni jenis cam malam nak amek berat pasal bende2 kecik kot...so, let it be~

cuti ni langsung aku tak baca buku study pun....sebabnya tak de mood....kalau ikutkan masa yg terluang tu memang sangat banyak.....tp tu la aku tak manfaatkan dia sebaik-baiknya....sungguh akulah orang yg sangat rugi....sangat rugi kan??

kenapa ek dengan aku? aku seolah-olah bosan dengan semua bende...bosan dengan diri sendiri, bosan dengan mereka2 itu dan bosan dengan apa yg bakal aku hadapi....

yup, mereka tidak pernah paham dan tidak akan sesekali paham kondisi aku...mereka hanya mahu bercakap2 dan mengkritik apa yg dilihat dengan mata kasar tanpa penilaian sewajarnya....sehinggakan kadang2 aku rasa lebih baik hidup sendiri daripada hidup berkumpulan yg menyerabutkan otak....kadang2 kite selalu ingin menjaga hati, jiwa dan perasaan mereka2 itu sehinggakan perasaan sendiri rela terkorban...ya, inilah ertinya pergorbanan sebenar tp tidakkkah disebalik itu kita telah menzalimi diri kita dengan tidak menunaikan hak2 yg perlu dipertuntukkan untuk diri kita sendiri...bagi aku, di sinilah letaknya kewajaran akal dan fikiran yg sebenar2-benarnya....

ya, diri kita?

bukankah itu penting juga??

kerana apa?

kerana kita yg memahami akan kondisi kita sendiri?

bukan mereka2 itu....

bagi aku mereka hanya tahu berkata2 kerana mereka punyai mulut dan suara untuk didengarkan......

dan aku....

tak mampu untuk menghentikan spekulasi yg dibuat



terasa bagai kehilangan sesuatu?
tp apa ya?
ntah....
aku sendiri masih tercari-cari...
semoga aku bisa menemuinya.....

No comments:

Post a Comment